Thursday 25 December 2008

Janda Muda yang Dahaga





Disini saya ingin menceritakan sebuah kisah mengenai seorang janda yang baru sahaja kematian suami....Memang la kalau dah menjadi janda..macam macam cerita yang kita dengar..!


Hasnah seorang janda kaya yang baru sahaja kematian suaminya akibat kemalangan jalanraya. Beliau masih muda lagi dan mempunyai potongan badan yang cantik.Sejak kematian suaminya, beliau sentiasa diusik oleh jejaka-jejaka kampung yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayan karenah pemuda-pemuda kampung tersebut, kerana hatinya masih lagi merindui arwah suaminya... Walaupun.... hatinya berasa sepi ketika waktu ini. Lebih-lebih lagi di waktu malam... Rasa sepi hatinya tiada siapa yang tahu..."Alangkah bahagia nya aku, kalau suamiku masih disisi..dibelai, dimanja dan ehem..ehem.. hebat betul dia" bisik hati nya.


Pada satu malam, kira-kira pukul 2 pagi.... Hasnah bangun dari katilnya... badannya terasa panas.... tekaknya terasa kering.... beliau terasa begitu dahaga sekali. Beliau bangun dan keluar dari bilik menuju ke dapur,... sampai saja didapur... dia terus membuka peti ais dan mengambil sebotol air sejuk.... di tuang nya kedalam gelas dan meminumya dengan banyak sekali... Setelah meminum air tersebut Hasnah merasa lega..



Emm..hilang dahaga aku..kata janda muda tersebut...! dan terus sambung tidur nya.. Itu lah sahaja kisah janda yang dahaga!..... hik3..

3 comments:

Sutera Timur said...

TQ,krn melawat blog saya...masih ingat walaupun dimaya...Datuk nampak macam masih solo lagi...tengah dok mencari ke .. janda muda tu memg bergetah ...tapi kalau nak kenal dgn yg lain pun boleh saya tolong kenalkan...kalau sudila....takkan nak bersendiri sja ..kan baik berdua dari seorg..sekurg-kurgnya malam tidaklah sejuk sngat...hangatlah sikit....

SiR KinG TiGeR said...

sutera timur

hik3...ko neh macam tau2 aje..tolong lah carikan selimut bergerak tu..hik3

Loren said...

brapa no telpnya ? ini no ku 33022212. Thanks