Monday 20 October 2008

Kerja Di Majlis Bandaran


Ali menghadiri interview kerja di pejabat Majlis Bandaran..

Yang interview : Jadi Encik Ali berminat untuk bekerja di majlis bandaran ye..ceritakan sikit sebanyak hal Encik Ali.. ada allegic apa2 makanan ke?

Ali : Saya dah lama berhenti kerja, nak mulakan kerja yang baru... saya cuma allegic minum teh dan kopi

Yang Interview : Mengikut biodata ni.. Encik Ali pernah jadi tentera? Dimana tu..?

Ali : Saya pernah bertugas di Bosnia selama 3 tahun.

Yang Interview : Kalau begitu En Ali dah pun dapat 20 mata percuma kerana berkhidmat dalam tentera.. ada apa apa kecacatan yang kira kekal?

Ali : Oh.. ada.. semasa saya bertugas disana.. sebutir bom meletup disebelah saya.. saya selamat, tapi malang nya kedua2 "telor" saya sudah tiada..

Yang Interview : Oh .. itu tak apa Encik Ali.. boleh start kerje besok pukul 8 pagi - 2 petang. Tapi Encik Ali kena datang pukul 10 pagi setiap hari..

Ali : Macamana pulak encik? saya kerja pukul 8 pagi...kena datang pulak lambat 2 jam, pukul 10 pagi?

Yang Interview : Encik Ali.. Ini kan Majlis Bandaran... pada 2 jam awal pagi tu kami minum teh dan kopi dan ada yang cuma duduk kedai kopi sambil garu2 telornya..

Jadi rasa nya Encik Ali tak perlu datang pada masa ni.. (Kan Encik Ali tak minum teh kopi dan telor pun tak ade........) jadi datang pun buang masa juga lah...

No comments: