Monday 16 June 2008

Awas ! Taktik Baru Orang Orang Kristian ?







Aku baru terbaca dalam e-mail yang dikirimkan kepada aku , bahawa sekarang ramai orang orang Kristian sedang giat menyebarkan agama mereka dengan pelbagai bagai cara. Salah satu daripadanya adalah dengan memberikan Air Mineral Percuma kepada penganut agama Islam atau sesesiapa sahaja yang mereka temui, terutama kanak kanak, murid murid sekolah, anak anak muda. Ditakuti air mineral tersebut telah pun dicampurkan dengan air "Holy Water". Kalau semua ingat, dulu paderi paderi ini selalu melawat hospital hospital, lemah lembut dan nampak begitu menyayangi pesakit pesakit, mungkin ramai yang dah terpengaruh , aku tak dapat nak menjawab nya. Si pengirim e-mail memberitahu, mereka juga memberikan sebuah buku kecil yang meyerupai Surah Yaasiin, tetapi apabila dibaca kandungaan nya berbeza, nama Nabi Muhammad SAW ditukarkan kepada Jesus, son of God atau nama Nabi Isa AS (sila amati buku kecil diatas)

Aku belum lagi menemui benda benda diatas, tetapi aku cuma nak menasihatkan semua supaya kita berhati hati. Jangan pulak kita terperangkap dengan anasir anasir yang cuba menjahanamkan Agama Islam kita yang suci ini dengan cara yang begitu menyakinkan kita. Naauzubillah ! Bila dirumah , bertanya tanya lah kepada anak anak kita apa yang dibuat nya disekolah, atau periksa juga lah beg2 sekolah nya, mana lah tahu benda benda diatas tadi ada pulak dalam simpanan nya.


Pihak berkuasa atau media media pun belum menyiarkan apa apa berita, belum ada bukti kot ! tetapi jangan sampai terlambat...

Pesan aku....Berhati hati lah !

7 comments:

antimamak said...

Datok Terjeut saya bila namapak antimamak@blogspt.
Siapa yang guna nama ini buka blog? alamak peningnya aku, kawan ini sudah registered antimamak . celaka betul!!

Memang kawan ini terpengaruh saya di chedet sana, kemingkinan dia nak tumpang nama antimamak lah.
walau bagaimana pun ..biarlah , bagi dia cjance, memang pun dia taida idea nak tulis cerita roti canai, cerita teh tarik dalam kesimpulan

saya telah bagi commet, tapi nampaknya terlalu sensitif untuk chedet... banyak sudah kena gam .

SiR KinG TiGeR said...

antimamak
Aku ingatkan blog ko ! Ko tau semalam KJ ada tulis komen kat blog aku, tapi pagi tadi dah dipadamkan nya. ye ke dia yang tulis? Aku pergi blog dia , tak ada apa apa pun !

Aku pun dah ada ramai bloggers datang, pandai pandai lah ko.

Pakatan antimamak said...

Datuk Zeq:
komen saya kena gam oleh chedet, tapi tak mengapa , isaya boleh lepas geram di sini .. hahaha

Tun:
Kesemua ini adalah hasil warisan Tun sendiri, bak kata , menanam jagung mesti dapat jagung, takkan lah dapat ubi??
- Berkenaan dengan kebebasan bersuara, zaman Tun juga tidak kurangnya menghadiahkan pejabat percuma untuk golongan kebebasan bersuara di Kemunting serta di berikan pangkat ISA!! Kini amalan ini juga diwariskan !

Ini diibaratkan sebagai mamak mengajar anak cucu gunakan daun pisang semata mata hen dak jimat. tanpa meikir panjang tentang kesihatan, kebersihan, memang mengganti pingan dengan daun pisang nampanya environmental freindly, maka wujudlah budaya daun pisang. Begitu juga Budaya kerajaan yang diwarisi, kini media adalah milikan kerajaan, Tidajk salahnya ini salah satu dari warisan Tun sendiri.

Begitu juga kedatangan Mc Donald dengan humberger, KFC dengan spicy chichen. maka roti canai jadi kurang laku.

In jelas membuktikan kehendak masyarakat semakin menuju ke alam globalisasi, masyarakat semakain open minded dan menuntut hak asai manusia sendiri dalam alam cyber, . jadi mereka mempunyai pilihan yang luas tanpa kawalan, maka senangnya rakyat akan menolak rdan menganggap oti canai teh tarik hanya dihidangkan sebagai snack foods'

Gerai mamak, gerai makanan melayu telah jadi pusat interaksi , pusat menukar fikiran yang informal, hangat hangat politik tanpa teh tarik dan roti canai, menjadikan perbincangan kurang terhasil. Politik digerai mamak adalah salah fenomena yang luar biasa tidak terdapat dimana mana dunia ini. Suatu Budaya Malaysia Baru! suatu penciptaan yang disanjungi.

Kesimpulannya, bila mamak ajak anak cucunya memakai sarung sambil kunyah pinang berdekad lama. maka budaya ini akan berkekalan, jadi warisan Tun juga demikian rupa,

Apabila ditanya kenapa pakai sarung waktu berdapan dengan panas kuali? tetap jawap mamak, ini adalah lebih selesa, mengizinkan undara menyejukkan Badan bi bahagian bawah yang tesembunyi.

Pemerintahan Tun Selama 22 tahun, tiada panjang dan tiada pendek masanya untuk menurunkan warisan yang sedemikian rupa , hari ini budaya media juga tetap dijalankan seperti dahulu kala.

Pakatan antimamak said...

datuk Zeq:
Ini nama baru saya. kotehmamak
sebab apa kotehmamak??
Kopi campur teh..special order baru dapat, biasalah mamak pun tengok regular customer baru serve kotehmamak !!

padahal kotehmamak juga same family organisation dengan antimamak, nanti tengok kawan mana suka kotehmamak, mesti bagi dia.. haha

SiR KinG TiGeR said...

kotehmamak

Ko ni macam macam ada dalam otak ko. Kenapa tak tehkomamak sebab macam tehko, banyak isi boleh dibubuh didalam nya macam fakta fakta ko tu. Seram aku ko buat dengan nama baru ko tu..Kebetulan aku pun dah tukar gambar terbaharu aku.Ko tak perasan ke?

antimamak said...

Datuk Zeq:
Semua naik.. kita kena creative sedikit. gua caya lu boleh punya !!

Ooo... tiba tiba cakap agama pula. ini orang alim. kalau tak orang ingat zatuk nak mengorat perempuan sahaja.

Ok Datukini roti canai panas dengan dhall char :

Tun:
Memang tidak menafikan kerajaan sekarang lebih lembik dan sering kali membuat keputusan yang mengejutkan rakyat. Tetapi berkenaan dengan openness, ia adalah fomula Tun yang dirancangkan, malah mereka hanya mengubahsuaikan cara penyampaian sahaja.

Dengan adanya acuan maka terhasilnya bentuk bentuk ciplak, bayang bayang Tun sendiri bila membincangkan openness ( freedom of expression) yang disandai oleh Tun sendiri.

disini saya dapat simpulkan bila mamak ajak anak cucunya memakai sarung sambil kunyah pinang berdekad lama. maka budaya ini akan berkekalan, jadi warisan Tun juga demikian rupa, hari ini, bayang bayangan Tun dalam prinsip `openness' ditayangkan semula, jadi warisan tun kepada parti Umno.

Kepincaangan politik Umno pada hari ini, juga adalah hasil dari revolusi mental parti tersebut, dimana kekalahan PRU12, dapat mencerminkan keadaan Umno senantiasa kelam kabut, Ini adalah gejala perubahan, keadaan ini dapat dibaratkan mamak menggunakan daun pisang kerana ingin jimat demi jangan beli pingan, memang kaedah ini dapat imej dan indentiti sendiri, tetapi tidak mudah diterima oleh golongan kesemua orang.

Openness yang dibincang panjang lebar oleh Tun semata mata ingin menikam pihak kerajaan yang mementingkan diri. Jadi ia disimpulkan mamak meghidangkan roti canai dengan dhall char dijadikan sebagai makanan tengahari untuk tetamu, mestilah tetamu akan memikir mamak itu naik gila atau nyanyuk?? Kemungkinan tetamu akan fikir, roti canai itu mempunyai racun arsenic akan membunuh seseorang.

Secara ringkasnya openness mestilah digunakan pada masa yang bersesuain, begitu juga waktu pemerintahan Tun tidak berap amenitik beratkan openness kemngkinan ia akan meracuni diri.

SiR KinG TiGeR said...

antimamak
Aku pun kena buat macam roti canai, kari dan dhal char ko juga, kena ada macam macam, baru kaw ! Ko fikir lah kalau roti canai tanpa magerine, kari dan dhal char tanpa ramuan dan garam, tak ada rasa apa. Itulah blog aku pun aku namakan spice & salt.

Apa apa pun, ko baca lah artikel aku tahi dah jadi ketua !