Saturday 12 July 2008

Antimamak - Aku Ke ?



Aku saja siarkan komen komen daripada isteri antimamak, awek antimamak dan komen aku diblog chedet.com untuk renungan. Aku pulak yang terkena tempias orang orang yang tidak membuat kaji selidik dengan betul. Patutlah ramai orang orang Melayu yang macam diorang ini tidak berjaya ! Cian dan sedih aku !



By ISTERI ANTIMAMAK on July 10, 2008 6:31 PM

TUN,

SELAMAT MENYAMBUT HARI KELAHIRAN BUAT TUN DAN ISTERI;

BUAT SUAMI KU, YANG BUSUK HATI; ANTIMAMAK @ DATUK ZEQ.

YANG ABANG SEBOK-SEBOK MASUK BLOG TUN NI NAK KUTUK AJA TAK HABIS-HABIS KENAPA....?

ABG KAN DAH ADA BLOG SENDIRI, BANTAILAH CAKAP APA YANG ABG SUKA KAT DALAM BLOG ABG. YANG NAK TUMPANG PUBLISITI TUN AGAR ORANG MASUK BLOG ABG TU TAK TAU MALU KER...

MALU LAH SIKIT ABG, SAYA MALULAH DENGAN JIRAN-JIRAN KITA,DENGAN PERANGAI BURUK ABANG NI.

BLOG ABG TAK LAKU, KATA ROTI CANAI TUN TAK LAKU,CURI PUBLISITI AJA ABG NI...
INSAF LAH ABG...DGN APA YANG ABG DAH BUAT PADA TUN.

BALIK RUMAH DOK DIAM-DIAMJANGAN LUPA MASUKKAN KAMBING DALAM KANDANG..OKEY.



By Awek antimamak on July 10, 2008 10:57 PM


Assalamulaikum dan Salam Sejahtera buat Ayahanda Tun dan bloggers sekelian.

Wahai pakwe ku abang antimamak tercayang.... bucuk....bucuk...

Apa yang abang antimamak dok melalot kat rumah Ayahanda Tun ni. Macam orang mabuk todi la....... Rumah abang sendiri kan ada ??? Buat lah selerak tabak kat rumah sendiri.... Tok sah lah dok pi kacau rumah orang. Kan... orang selalu dok marah kat abang. Abang tak takut ka.... kena sumpah dengan orang 44 kali. Kalau makbul sumpah orang.... abang jadi sesumapah..... sapa susah?????

Ayahanda cakap pasai snippets gula-gula pun abang marah. Gula-gula....???? Chek pun makan gula-gula. Abang marah ka?????Pasai Pulau Tioman pun abang marah. haii... pening la dengan abang ni......

Yang chek tau, abang ni cukup tak boleh dengak perkataan "PROJEK". Tersangat.... la... sensitif.
Ha.... Jangan lupa kirim salam kat kawan abang tu...... Datok Z. Elok la abang bekawan dengan dia.... Dua-dua sama-sama gila projek.

PROJEK..PROJEK..PROJEK..PROJEK..PROJEK..PROJEK..PROJEK..PROJEK..

Wassalam

AWEK ANTIMAMAK



By DatOK ZeQ on July 11, 2008 3:45 PM

YAB Tun

UMNO sebenarnya sedang sakit tenat dan cuma menunggu hari ditalkinkan sahaja.Saya juga tertanya tanya sudah kah UMNO menyerahkan akaun report nya Kepada ROC ? Kalau diikutkan UMNO sudah tidah boleh beroperasi, kerana begitu lama tidak menyerahkan akaun kepada pihak berkuasa ? Dan pada pemilihan nanti Pak Lah cuma Presiden kepada parti UMNO yang tak ujud, dormant secara teknikal. . Nasib Najib memang malang sebab dia pun dah macam lalang, tidak sehebat pendirian bapanya. Jadi elok mereka berdua, dah macam burung kakak tua dengan tuan nya. Tak mahu saya kalau kakak tua memerintah, kalau TUN MAMAK TUA tentu nya semua setuju.

Kan gitu Tun .


DatOK ZeQ
Kelana Jaya, Selangor


YAB Tun

Maaf tumpang lalu sikit. Kepada isteri.antimamak, awek antimamak

Apa lah kau orang berdua ini, nak tumpang nama antimamak. Ingat peribahasa English " Pot calling kettle black ?" AKU BUKAN ANTIMAMAK . Aku cuma anti Melayu macam kau orang berdua yang suka sangat menumpang orang lain. Sekarang tumpang nama antimamak, besok lusa menumpang apa pulak?


Kepada bloggers lain - baca dulu sejarah Tun, ada dituliskan cerita cerita Tun, bila dilahirkan dan dimana. Kau orang ucapkan Selamat Hari Jadi tu buat apa? Mual aku ngan kaki bodek yang awal awal tidak baca buku, hehe . Marah ? Nanti aku jual kau !

Kan Gitu Tun !


DatOK ZeQ
Kelana Jaya, Selangor

By Tedlive on July ; Klik : http://www.teamfifi.com/

4 comments:

IamYonna said...

err sangat tidak paham la dato? :)

roserose*MrsYusof* said...

yonna,
tak faham tak apa! Biarkan dulu,nanti taulah apa citer..


Datuk,

Datuk kenal ke orang tu..isteri antimamak? lg satu mana antimamak pi?

SiR KinG TiGeR said...

yonna & rosesky

Jangan risau,kat blog chedet ada yang menuduh aku ni anti mamak & anti Mahathir. Biarkan lah, adat orang yang tak mengaji !

Unknown said...

Datok Zeq,

Lu ni bekas pemimpin ajaran sesat yg ditahan ISA semasa pemerintahan TDM dahulu ke?...ke ke ke...patutlah u ni iri hati sangat sama TDM...

P/S...Datok Zeq ni sebenarnya rakan meliwat dgn Anwar DSAI itulah dia kuat mengutuk kerajaan Pak Bodolah tu...He he he...