Sunday 6 July 2008

Seluar Dalam Dan Pisau Cukur






Cobaan...Cobaan !








Pada suatu hari Pak Ali berbasikal melalui jalan rumah seorang janda beranak satu. Tiba di kawasan rumah , Pak Ali ternampak anak perempuan janda yang berumur 9 tahun memanjat pokok. Pak Ali yang lalu dibawah pokok kemudian mendongak ke atas dan ternampak pulak budak perempuan itu tidak memakai seluar dalam.


Pak Ali dengan nada marah (konon nya) , memanggil budak perempuan itu turun dan terus memberikan RM10 untuk membeli seluar dalam kerana kemungkinan mak nya tidak ada kemampuan, maklum lah mak nya janda kematian suami.

Pak Ali - Nah ini RM10, suruh mak pergi kedai, beli seluar dalam ko !, susah ko nanti kalau orang lain nampak pulak ! Aku tak apa, dah tak ada selera !

Budak perempuan - Baiklah Pak Ali, terima kasih ya !

Budak perempuan itu tadi terus naik kerumah dan menceritakan kapada mak nya yang Pak Ali telah memberikan dia duit untuk membeli seluar dalam, mak nya begitu gembira kerana kebaikan Pak Ali tadi.

Pak Ali meneruskan perjalanan nya kekedai untuk membeli barang . Bila balek dari kedai , Pak Ali lalu di jalan yang sama, tiba tiba ternampak pulak janda ni tadi memanjat pokok yang sama pulak. Pak Ali pun mendongak juga keatas, dan menjerit , memanggil janda tadi turun. Dia pun cepat cepat turun sambil senyum tersipu sipu.

Pak Ali - Ko pun memanjat pokok tak pakai seluar dalam jugak, macam anak ko ?

Mak janda - Ya.. Pak Ali ! sambil mengaru garu celah ketiak nya.

Mak janda berharap dia juga akan mendapat RM10 macam anak nya tadi

Pak Ali - Nah ! ambil ni 50 sen

Mak janda - Terkejut.. 50 sen aje ke Pak Ali ?

Pak Ali - Ya lah ! , kata Pak Ali dengan tegas. Ko pergi lah beli pisau cukur , aku rasa lama sangat dah ko tak servis, Itu yang aku nampak tadi ! Melayang fikiran aku sekejap !

Mak janda berlari naik keatas rumah nya malu malu dan Pak Ali terus berbasikal balik , dan merunggut .

"Apa nak jadi dengan perempuan sekarang.... seluar dalam dan pisau cukur dia pun... kita kena belikan . Aku punya sendiri pun dah koyak koyak, lobang lobang, getah dah loose ! " Heh..Heh.. Pak Ali tersenyum sendirian . Eh.. KAW jugak mak Janda ni lagi....!


Nota

Cerita diatas hanya hiburan untuk orang orang dewasa sahaja. Tidak ada kena mengena dengan ko orang semua (sebab aku tahu ko selalu pakai G-String) . Jangan terselit sudah !

Pelajar pelajar bawah umur ada lah dilarang membaca nya ! Cuba klik : http://www.teamfifi.com/

2 comments:

kay_leeda said...

Ha..ha...good one this one. Macam pernah baca somewhere. But, it was a good read, especially during this sleepy lunch break.

Stumbled upon yr blog after reading your comments from that Janna - Pink Mary Janes girl.

Good thing you have goin here. Guess I'll drop by again.

Do visit mine too http://sembangkay.blogspot.com/

~Kay~

SiR KinG TiGeR said...

kay leeda

Dulu aku dah post lama, tapi aku reposting balik. TQ for dropping by